Inhalt

Application & enrollment at the University of Potsdam

Lokales Losverfahren für grundständige Studiengänge zum Wintersemester 2024/25

Lokales Losverfahren für grundständige Studiengänge zum Wint

Liebe Bewerberin, lieber Bewerber,

bis zum 30.09.2024 läuft noch das Koordinierte Nachrücken und Losverfahren bei Hochschulstart. Bei einer Zulassung über Hochschulstart nutzen Sie bitte das Studienplatzportal für das Wintersemester 2024/25.

Für ausgewählte grundständige Studiengänge wird es im Anschluss an der Universität Potsdam ein lokales Losverfahren geben.
Die Registrierung und Anmeldung zum lokalen Losverfahren startet am Vormittag des 01.10.2024.

Ihr Studienbüro/Studierendensekretariate

Termine

01.10.2024 - 15.10.2024 Bewerbung auf einen Studienplatz im lokalen Losverfahren für grundständige Studiengänge
16.10.2024 - 17.10.2024 Durchführung der Vergabeverfahren (Losen)
17.10.2024 - 29.10.2024 Immatrikulationszeitraum für Zulassungen im lokalen Losverfahren
 

Weitere Informationen

Hilfe zum Studienplatzportal: https://studienplatz.uni-potsdam.de/UP/manual/index.html

Studienangebot:

Your Division of Student Affairs at the University of Potsdam

Important notes

Important notes

Make sure that you enter a valid and correct e-mail address in the application portal and regularly check the e-mails of the University of Potsdam. They often contain important and useful information for you.
Please make sure that e-mails from the sender bewerbungs-info@uni-potsdam.de are not sorted out by your filter criteria (spam folder) and that your mailbox has sufficient storage capacity to receive the information at any time. If you have an account at Microsoft Mail Service (e.g “hotmail.de”, “hotmail.com”, “msn.com”, “outlook.de”, and “outlook.com”), you should whitelist @uni-potsdam.de; see the following link https://www.youtube.com/watch?v=0QGUNQv9kcg

Please do not use the enter key on the portal pages! Use an up-to-date web browser. Older browser versions may encounter display problems. In order to guarantee that you can use the portal smoothly, you should activate JavaScript and cookies in your browser. Please don’t use the browser in the private or incognito mode. Errors may occur.

During the application process, you will be asked to upload documents to the University Admissions Portal. In general, PDF is supported up to a size of 10 MB. In some sections, you may be asked to combine attachments into one PDF file. In order to avoid problems when creating the documents, we summarized some ways to do so in the help section.